Yamaha YZF R1 2007 Turbo "Power House"

τεύχος Νο48, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2008
Κείμενο: ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Φωτογραφίες:: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΔΗΣ
Το νέο show bike του ελληνικού Βελτιωτικού οίκου Power House είναι επιτέλους έτοιμο και διεκδικεί την πρώτη θέση ανάμεσα στα καλύτερα Βελτιωμένα που έχουμε παρουσιάσει! Διάβασε και θα καταλάβεις γιατί...

Κυκλοφορεί συνήθως νύχτα σε υγρά και α­πόμερα σοκάκια περιμένοντας υπομονετικά τη λεία της. Υφαίνει με υπεργαλαξιακές ταχύτητες τον χρυσαφένιο ιστό της και βγαίνει στις μεγάλες κοντράδικες λεωφόρους μόνο και μόνο για να παρασύρει τα θηράματα της στην παγίδα της. Το κατάμαυρο και δηλητηριώδες σαν τη "Μαύρη Χήρα" Yamaha YZF R1 του Power House (Ισμή­νης 6, Δάφνη. Τηλ. 210 97 62 713. 210 97 01 840) ετοιμαζό­ταν εδώ και πολύ καιρό και τώρα που επιτέλους το project τελείωσε κυκλοφορεί πεινασμένο στην Αθήνα και τρέφεται μόνο με καλογυαλισμένα superbikes που νομίζουν ότι μπορούν να ξεφύγουν!

 yamaha black widow o1

Μακρύς ο κατάλογος!
Ο Νίκος Μαυρομάτης, ιδιοκτήτης του βελτιωτικού οίκου Power House, ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται για να κάνεις μια μοτοσικλέτα δυνατή και ιδιαίτερα ξεχωριστή δίχως όμως εκείνη να χάσει τον αρχικό χαρακτήρα της. Είναι ο καθ' όλα ειδικός και αυθεντικός λάτρης της σειράς YZF R1 της γιαπωνέζικης Yamaha και δεν θα μπορούσε να μην πειραματιστεί και να μην "δημιουργήσει" εν τέλει πάνω στο τελευταίο μοντέλο της εταιρίας. Για πρώτη φορά ο Νίκος αποφάσισε να αγοράσει την προσωπική του μοτοσι­κλέτα θέλοντας να φτιάξει επιτέλους κάτι διαφορετικό από τα αλλά projects που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα και με το καλημέρα έκανε pb r1 nikos2την έκπληξη με τη χρωματική του επιλογή! Ασε που το μαύρο με το χρυσό δένει απίστευτα. Οι επιλογές του Mr. Power House στις αναρτήσεις είναι αναμενόμενες όποτε επιλέγοντας μαύρο R1 ήδη φανταζόταν πως θα είναι με τις χρυσές αναρτήσεις της Ohlins. Το ολόχρυσο ανεστραμμένο μπροστινό είναι 43άρι road and track ενώ χρυσό είναι και το πίσω αμορτισέρ. Το χαρακτηριστικό χρώμα της Ohlins το συναντάμε και κάθετα τοποθετημένο στο ρεζερβουάρ στη μορφή του αμορτισέρ τιμονιού. Αλλά οι χρυσές πινελιές δεν σταματούν εκεί. Χρυσές (όχι μόνο στο χρώμα αλλά και στην τιμή) είναι κι οι διάσημες ζάντες μαγνησίου της ιταλικής Marchesini που εκτός από sexy είναι και ελαφριές σαν τον ιστό της μαύρης χήρας μειώνοντας δραματικά το φερόμενο βά­ρος και επηρεάζοντας θετικά τόσο την επιτάχυνση όσο και την επιβράδυνση αλλά και το στρίψιμο της δηλητηριώδους ντίβας. Στις ίδιες αποχρώσεις παίζει εδώ και καιρό η επίσης ιταλική Brembo, που την έχουμε δει στις περισσότε­ρες μοτοσικλέτες του Power House. Στην προσωπική μοτοσικλέτα του Νίκου έχουν θέση μόνο τα καλύτερα κι έτσι ένα ζευγάρι ακτινικές monoblock racing δαγκάνες έχουν στηρι­χτεί με βίδες τιτάνιου στις μπότες του Ohlins. Η συμμετοχή της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Brembo όμως συνεχίζεται και στην ακτινική τρόμπα φρένου με διαστάσεις 19x18 που στέλνει τα αγωνιστικά υγρά μέσα από τα σωληνάκια υψηλής της ίδιας εταιρίας.


Race Ready

Τώρα θα μου πεις όλα καλά κι ωραία αλλά γιατί χρειάζεται κάποιος τόσο καιρό για να φτιάξει αυτήν τη μοτοσικλέτα η οποία έχει MONO bolt on κομμάτια πάνω της??? Η απάντηση είναι απλή αλλά κρύβεται επιμελώς κάτω από τα ελάχιστα τροποποιημένα εργοστασιακά πλαστικά της. Κάτω από τα ρούχα του Yamaha με το πιο θανατηφόρο δάγκωμα στη χώρα μας κρύβεται ένα από τα πρώτα turbo kit που έχουν εξελίξει στο Power House για το Yamaha R1 του 2007! Μπορεί τα τελικά τιτανίου να είναι της Akrapovic αλλά η υπόλοιπη εξάτμιση αλλά και το downpipe που έχει διατηρήσει τον αισθητήρα λάμδα είναι εντελώς χειροποίητα! Η πολύ όμορφη σωληνωτή πολλαπλή είναι επίσης ελληνική δημιουργία και πάνω της βιδώνει η τουρμπίνα της Schnitzer που υπόσχεται να εκτινάξει την απόδοση του κινητήρα σε νέα επίπεδα (δες dyno). Για να μπορέσει ο κινητήρας να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα της υπερτροφοδότησης έπρεπε να δεχτεί ορισμένες αλλαγές όπως το να χαμηλώσει η σχέση συμπίεσης αλλά και να ρυθμιστεί ο κινητήρας διαφορετικά, σύμφωνα με τα specs της έμπειρης ομάδας. Για τις αυξημένες ανάγκες σε καύσιμο προστέθηκε μια ε­ξωτερική τρόμπα βενζίνης της ERI ενώ απαραίτητη είναι και η παρουσία ενός Power Commander III USB το οποίο είναι καλά κρυμμένο κάτω από τη σέλα του αναβάτη και είναι συνδεδεμένο με το quick shifter της Translogic για πιο γρήγορες αλλαγές. Κάτω όμως από τη σέλα του συνεπιβάτη βρίσκεται το πιο καλοκρυμμένο μυστικό του Power House, τουλάχιστον για την ψεκαστή γενιά των Yamaha YZF R1. Το σημαντικότερο πρόβλημα για να τουρμπιστεί το ψεκαστό superbike της Yamaha είναι τα περίπλοκα ηλεκτρονικά καλού­δια με τα οποία είναι φορτωμένο το μοντέλο. Το ηλεκτρονικό γκάζι και οι χοάνες μεταβλη­τού μήκους είναι μόνο μερικές από τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει η ομάδα και οι οποίες ξεπεράστηκαν χάρη στην τοποθέτηση ενός άγραφου εγκεφάλου ο οποίος όμως συνδέθηκε παράλληλα με τον εργοστασιακό για να διατηρηθεί η ευκολία κατά το service.

yamaha black widow 02 

Ένοχα, σκοτεινά μυστικά
Αν και είχα εμπρός μου την πανέμορφη αλλά θανατηφόρα μαύρη βασίλισσα για αρκετή ώρα έπρεπε να με ρωτήσει ο Νίκος αν μου φαίνεται κάτι περίεργο στο ρεζερβουάρ για να πάρω χαμπάρι ότι η μαύρη ergal τάπα της Valter Moto δεν έπρεπε να είναι εκεί!!! Σηκώνοντας το μαύρο ματ ρεζερβουάρ μου αποκαλύπτεται μια ακόμα πρωτιά του show bike του Power House. 0 λόγος για το μεταλλικό δοχείο που έχει Βιδωθεί στην ίδια χειροποίητη Βάση που συγκρατεί την extra τρόμπα βενζίνης. Το δοχείο αυτό είναι μέρος του συστήματος water injection που έχει τοποθετήσει η ομάδα των τεχνικών για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα δρόμου του pb r1 nikos5οίκου! Με την προσθήκη ατόμων νερού στο μείγμα καυσίμου-αέρα που πάει στο θάλαμο καύσης επιτυγχάνεται η ψύξη του θαλάμου καύσεως αλλά μειώνεται επίσης δραστικά το φαινόμενο της προανάφλεξης, οπότε η ρύθμιση μπορεί να γίνει με μεγαλύτερη ακρίβεια και επομένως να έχουμε ακόμα μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις! Το ζητού­μενο όμως δεν ήταν να αποτελεί η μοτοσικλέτα του Νί­κου το πιο δυνατό τουρμπάτο R1 αλλά η δύναμη να έρχεται νωρίς χωρίς υστερικά ξεσπάσματα, έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης να κάνει τη μετακίνηση και τη βόλτα του ένα ατελείωτο παιχνίδι. Η καλλίγραμμη μαύρη σιλουέτα έ­χει διατηρηθεί στα εργοστασιακά πρότυπα ενώ ακόμα και ο διακριτικός ήχος από τις εξατμίσεις δεν προδίδει ότι φτάνουν στον πίσω τροχό μέσω των 520 γραναζιών Afam (και της χρυσής αλυσίδας) σχεδόν 230Ps! Το μό­νο που "προδίδει" την υπερτροφοδοτούμενη κατασκευή είναι η ρυθμιζόμενη σκάστρα της Forge που κατά την εκτόνωση κάνει ένα πολύ όμορφο και διακριτικό ήχο. Τα aftermarket καλούδια όμως δεν τελειώνουν στην ακριβή σκάστρα αλλά τα συναντάμε στο πίσω μέρος του ψαλιδιού με τη μορφή του ergal ρυθμιστή της αλυσίδας της Gilles Tooling (Papastavrou Shops. Τηλ. 210 92 49 350. 210 56 24 440). Ergal όμως είναι και τα πλήρως ρυθμιζόμενα ποδωστήρια της ΡΡ Tuning τα οποία προ­τίμησε για φέτος ο ιδιοκτήτης γιατί είναι πιο άκαμπτα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα του εμπορίου.


θανατηφόρο τσίμπημα...
Η Μαύρη Χήρα είναι ένα πλάσμα τόσο μικρό και όμορφο αλλά συνάμα και τόσο θανατηφόρο για το θήραμα της. Έτσι και το ολοκαίνουργιο project της Power House διατηρεί τις minimal διαστάσεις ε­νός εργοστασιακού YZF R1 έχοντας όμως μεγα­λώσει στο έπακρο το οπλοστάσιο του. Η κορυφαία δουλειά που περιμένει κάποιος από την έμπειρη στις turbo κατασκευές ομάδα φαίνεται για ακόμα μια φορά σε χειροποίητα κομμάτια όπως είναι το plenum αλλά και η μπεκιέρα στολίδι. Ενώ το απο­τέλεσμα είναι αναμενόμενα εκρηκτικό και πρωτό­τυπα σκοτεινό για τα γούστα του Νίκου Μαυρομά­τη. Αν δεις κάποιο μαύρο Yamaha YZF R1 να σε προκαλεί με ένα παρατεταμένο burn out και κάθε φορά που αφήνει το γκάζι για να δώσει ανάσες στο πίσω ελαστικό ακούς ένα χαρακτηριστικό φτέρνισμα, τότε να στρίψεις όσο είναι ακόμα νω­ρίς... Εγώ σε προειδοποίησα!

 

MotoGp newsbadge

Copyright by Power House Engineering 2011. All rights reserved.