τεύχος Νο 188, ΙΟΥΝΙΟΣ 2008 |
Κείμενο: Θεόδωρος Δεδεβέσης Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος |
Πόσο radical μπορεί να είναι φτιαγμένο ένα XJR; Πόσο γρήγορο μπορεί να γίνει και πόσα άλογα μπορεί να "βγάλει" ο τετρακύλινδρος κινητήρας του; Όλη η αλήθεια γυμνή! Όλη η αλητεία μπροστά στα μάτια σας! |
Η μυθική αίσθηση επιτάχυνσης που παραπέμπει σε αεροπορικές επιδόσεις, είναι ο πόθος κάθε ανήσυχου αναβάτη. Η προσθήκη turbo σε έναν κινητήρα μπορεί να εξάγει εκτυφλωτική απόδοση. Αποτελεί την προσφιλή μέθοδο και ειδικότητα του Power House (www.power-house.gr), συνεργείο-εργαστήριο βελτιώσεων στη Δάφνη, που ξεκίνησε ο Νίκος Μαυρομμάτης με τον Ηλία Ατσάρο το 1990 και δηλώνει πως τέτοιες επιδόσεις είναι γεγονός. Επικαλείται τα σχόλια των ικανοποιημένων πελατών του, Ελλήνων και αλλοδαπών. Από το 1994 το συνεργείο συνεργάζεται με το δίκτυο της Yamaha σαν εξουσιοδοτημένο service, το μεράκι όμως παραμένει. Εκτός από τα αναμενόμενα υπερτροφοδοτούμενα R1 και XJR 1300, είδαμε και TDM 900 καθώς και XTZ 660, μάρτυρες αφενός της στενής σχέσης με την Yamaha και αφετέρου των δυνατοτήτων της ομάδας του Power House, όπου όλα γίνονται… turbo. Οι επιτυχίες του οίκου στο πανελλήνιο πρωτάθλημα dragster (πολλές πρωτιές στην μεγάλη κατηγορία) και η ποιότητα των μετατροπών που συνοδεύονται από εγγύηση αξιοπιστίας το αποδεικνύουν. |
Μέχρι σήμερα γνωρίζατε ηθοποιό Δημήτρη Λιόλιο και το πάθος του για το θέατρο και την τηλεόραση. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζατε είναι ότι ο συμπαθής ηθοποιός έχει άλλο ένα εξίσου μεγάλο 0300_xjr_turbo2.jpgπάθος και αυτό είναι η αγάπη του για τις μοτοσικλέτες. Τα τελευταία έξι χρόνια ο Δημήτρης "συζεί" με ένα γυμνό Yamaha ΧJR 1300. Όπως μας δήλωσε ο ίδιος, πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που ανέκαθεν τον έλκυε με τις κλασικές γραμμές και την ευχρηστία της. Το γεγονός ότι στη χώρα μας τα ΧJR δεν γνωρίζουν μεγάλη εμπορική επιτυχία είναι άλλος ένας λόγος για τον οποίο ο Δημήτρης επέλεξε τη μοτοσικλέτα αυτή, εφόσον πρόκειται για κάτι όχι και τόσο συνηθισμένο. ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟ TOY SPECIALIZING ζούσε μέσα του και έτσι πριν από μερικά χρόνια δοκίμασε να δώσει μια πιο προσωπική πινελιά στο ΧJR του, τοποθετώντας ένα ζευγάρι ζάντες μαγνησίου της Galespeed. Όπως όμως καταλαβαίνετε, η όρεξη για κάτι διαφορετικό όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκε με αυτήν την κίνηση, αλλά άνοιξε ακόμη περισσότερο και έτσι λίγους μήνες μετά, ένα ολόκληρο, ανεστραμμένο μπροστινό από Yamaha R1 του 2003 ήρθε για να πάρει τη θέση του συμβατικού που η "μαμά" Yamaha είχε τοποθετήσει στο XJR. Σειρά είχε η κεφαλή του τετρακύλινδρου κινητήρα, η οποίο εξελίχθηκε ροϊκά, με την προϋπόθεση να τοποθετηθεί αργότερα και turbo στη μοτοσικλέτα, μόλις όμως προέκυπτε κάποια ενδιαφέρουσα τουρμπίνα. Πριν από μερικούς μήνες, ο Νίκος Μαυρομμάτης, ιδιοκτήτης του γνωστού βελτιωτικού οίκου Power House, αποφάσισε να αντικαταστήσει την τουρμπίνα του αγωνιστικού του dragster bike, μόλις ο Δημήτρης έμαθε ότι η "παλιά" τουρμπίνα ήταν διαθέσιμη, έσπευσε να τη διεκδικήσει. Δεν χάνονται τέτοια κομμάτια. Το όλο project του XJR είχε ήδη αναλάβει από την πρώτη κιόλας μέρα το Power House και τώρα που μια τέτοιο τουρμπίνα ήταν διαθέσιμη, το Special XJRTurbo μπορούσε να προχωρήσει κανονικά. Η ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ σχεδόν "μαμά" για να βγει ξανά ύστερα από πέντε μήνες το Special κομψοτέχνημα που βλέπετε. 0 κινητήρας λύθηκε για να μπορέσει να δεχθεί τη φροντίδα των μηχανικών και να ετοιμαστεί για το τούρμπισμα. Τέσσερα πιστόνια χαμηλής συμπίεσης της Wiseco τοποθετήθηκαν στη θέση των stock, παρέα με ένα σετ φλάντζες της Cometic. Για να μπορέσει ο συμπλέκτης να τιθασεύσει τα πολλά άλογα που θα έδινε το turbo, χρησιμοποιήθηκε μια πλάτη της Barnett, σε συνδυασμό με κάποιες τροποποιήσεις στη μαμίσια καμπάνα και με ένα σετ σκληρότερα ελατήρια. Η τουρμπίνα της Mitsubishi που χρησιμοποιήθηκε είναι μια άκρως επαγγελματική τουρμπίνα που δουλεύει στις 230.000pm και διεγείρεται πολύ εύκολα προσφέροντας μπόλικα κιλά ροπής ακόμη και από τις πρώτες χιλιάδες των στροφών. Δεν είναι τυχαίο ότι με αυτήν την τουρμπίνα το αγωνιστικό του Power House κατάφερε εκπληκτικές επιδόσεις στους αγώνες dragster της προηγούμενης χρονιάς. Ένα external της Turbonetics με διάμετρο 36mm και μια πλήρως ρυθμιζόμενη βαλβίδα ανακούφισης της Forge ήρθαν για να ολοκληρώσουν την κατασκευή. Μια τετράδα μηχανικών FCR καρμπυρατέρ της Keihin στέλνουν βενζίνη στον Θάλαμο καύσης, ενώ η στάνταρ τρόμπα αντικαταστάθηκε από μια εξωτερική after market με ρυθμιστή πίεσης της Malpasi για να προλαβαίνει τον αχόρταγο κινητήρα. Για καλύτερη ψύξη του τουρμπισμένου πλέον κινητήρα φροντίζει ένα ψυγείο λαδιού που βρίσκεται κάτω από τον σταυρό, ενώ ο τρομακτικός ήχος που βγάζει το μικρό τελικό της Remus προειδοποιεί τους απονήρευτους περαστικούς. ΕΤΟΙΜΟΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ώρα για τα περιφερειακά. Το μπροστινό του R1 που ήδη χρησιμοποιούσε η μοτοσυκλέτα ανέλαβε να βελτιώσει ο Χρήστος Τασούλης τοποθετώντας ελατήρια της \λ/Ρ και κάνοντας revalving. H προσφορά του R1 στο συγκεκριμένο project oλoκληρώθηκε με τη "χορηγία" ενός ψαλιδιού που τοποθετήθηκε δύσκολα στη θέση του παλιού και έπειτα από αρκετό κόψε-ράψε. Ο Δημήτρης ήθελε να διατηρήσει τα δύο πίσω αμορτισέρ (της Ohlins), σε μια προσπάθεια να μην αλλοιωθεί το look της μοτοσικλέτας και έτσι πάνω στο ψαλίδι χρειάστηκε να γίνουν βάσεις για τη στήριξη των αμορτισέρ. Το καινούργιο ψαλίδι είναι κατά 4,5mm μακρύτερο από το stock και συμβάλλει στη μεγαλύτερη σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ειδικά τώρα που τα χιλιόμετρα είναι περισσότερα και "μαζεύονται" πια γρήγορα. Ως προς τη σταθερότητα σημαντική κρίνεται και η συμβολή του σταμπιλιζατέρ της Ohlins που προσαρμόστηκε σχετικά εύκολα πάνω στο XJR.Τη θέση του παλιού, στρογγυλού φαναριού πήρε ένα μοντέρνο και "κακό" από Yamaha FZ1 προοδίδοντας μια πιο αλήτικη νότα στην κατασκευή. Τα μαρσπιέ της Over κρίθηκαν απαραίτητα όχι μόνο γιατί είναι καλαίσθητα, αλλά και γιατί μπορούν να ρυθμιστούν σε πολλές θέσεις ανάλογα με το γούστο του αναβάτη. Της ίδιας εταιρείας είναι και το κάλυμμα του μπροστινού γραναζιού κίνησης. Ένα ζευγάρι ακτινικές δαγκάνες της Brembo, παρέα με μια ασορτί τρόμπα φροντίζουν για την επιβράδυνση της μοτοσικλέτας, ενώ στα σχέδια του Δημήτρη είναι η προσθήκη ακόμη καλύτερων. Το βάψιμο της μοτοσικλέτας επιμελήθηκε ο Αλέκος από τις Βαφές Μάνος, με την καθοδήγηση βέβαια του ιδιοκτήτη. |
Η ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ και είναι πια έτοιμη για χρήση. Ο ιδιοκτήτης της δεν έχασε λεπτό και ξεκίνησε ήδη να τη χρησιμοποιεί καθημερινά και να τη χαίρεται όπως της αξίζει. Το project βέβαια δεν έχει τελειώσει και στα άμεσα σχέδια του Δημήτρη είναι ένα water injection, ένα ολόκληρο μπροστινό από την Ohlins, καλύτερα φρένο και ίσως διαφορετικό πλαίσιο.To SpeciaI XJR13OOTurbo είναι μια μοναδική μοτοσικλέτα που θα ζήλευαν οι περισσότεροι από εμάς, επιπλέον οι επιδόσεις της είναι τέτοιες που κάνουν τα μεγάλα Supersport να αλλάζουν δρόμο. Αν το πετύχετε στον δρόμο μη δοκιμάσετε να το κυνηγήσετε, αυτό το XJR είναι απλά άπιαστο! |