Turbo Blowout

logo 0300  τεύχος 134, ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2003

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ YAMAHA R1 TURBO

Κείμενο: Παναγιώτης Αρχοντίτσης Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Πως μπορεί λοιπόν να φτειάξει κάποιος μία μοτοσικλέτα που στοιχίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα; Οι οδηγίες λένε ότι ξεκινάει από τα... βασικά, αγοράζοντας ένα turbo kit της Holeshot για να αποκτήσει ο κινητήρας το απαραίτητο... κοινωνικό status που αρμόζει σε μαι μοτοσικλέτα λίγο δυνατότερη από αυτήν του κυρίου Rossi.
turbo blowout_01
Το kit της Holeshot προορίζεται ειδικά για Yamaha R1 και είχε την ιδιοτροπία να συνδυάζει μικρό συμπιεστή, με εισαγωγή μεγάλης διαμέτρου ώστε να επιτυγχάνει μεγάλη απόδοση με μικρή υστέρηση (turbo lag). Το kit έρχεται πλήρες, μαζί με την πολλαπλή εξαγωγής, το intercooler, το air collector, αλλά και την αντλία Βενζίνης μαζί με τον ρυθμιστή πίεσης και όλους τους αγωγούς αέρα και λαδιού. Αυτό που μένει στον μηχανικό, εκτός από να το τοποθετήσει, είναι να ρυθμίσει τη μοτοσικλέτα για μία αξιοπρεπή δύναμη, αλλά κυρίως μία αξιοπρεπή καμπύλη. Το turbo lag καραδοκεί και δαγκώνει επικίνδυνα με 200+ δόντια.turbo blowout_02

 

Το τελικό αποτέλεσμα είναι μία μοτοσικλέτα με επιδόσεις αντίστοιχες των GP. Ενδιαφέρον έχουν οι αλλαγές που έγιναν στην προσπάθεια να συγκρατηθεί το τέρας κάτω. Παρά την ύπαρξη κορυφαίου σταμπιλιζατέρ, το offset των πλακών ρυθμίστηκε έτσι ώστε να δώσει μια αρκετά αργή γωνία κάστερ στις 28,5 μοίρες (από24, ενώ το γρανάζωμα της τελικής μετάδοσης μάκρυνε κατά 20% τοποθετώντας γρανάζια 17/39 (από 16/44 του νορμάλ) τη στιγμή που η Holeshot προτείνει 17/41. Δηλαδή η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα έχει μια θεωρητική τελική ταχύτητα της τάξεως των 350km/h! Κάθε προσπάθεια με κοντύτερο γρανάζωμα οδηγούσε σε ανεξέλεγκτες σούζες ακόμη και με τρίτη στο κιβώτιο.

 

Το turbo kit ανήκει στη Βρετανική Holeshot το οποίο διαθέτει τεράστιο intercooler και μεγάλο air collector που πρόσφερε κατά 45% καλύτερη ροή αέρα προς τα καρμπυρατέρ, δίνοντας πιο "γεμάτη" απόκριση στις μεσαίες στροφές. Πράγματι, μια σύγκριση στα δυναμοδιαγράμματα "Πριν" και "μετά" δείχνει σαφές κέρδος από τις 5.500 μέχρι και τις 9.000rpm μέχρι και 70hp (από 135 στους 205hp), ενώ η ροπή έχει αυξηθεί δραματικά (κατά 6k.gm). Η ελαφρά μείωση της μέγιστης ιπποδύναμης δεν έχει σημασία, αφού αν θέλεις περισσότερα άλογα δεν έχεις παρά να Βιδώσεις το waste gate. Άλλωστε, 201 ίπποι στον τροχό είναι μάλλον... ικανοποιητική απόδοση.

 

Στα περιφερειακά, αντικαταστάθηκαν και οι αναρτήσεις με το σετ 2003 της Ohlins το οποίο είναι πιο μαλακό και άνετο σε συμπεριφορά από το προηγούμενο. Τοποθετήθηκε Harris ψαλίδι, το οποίο είναι το standard ψαλίδι της Yamaha δραστικά ενισχυμένο σε στρεπτική ακαμψία από τον Βρετανό Βελτιωτή.
Η όλη κατασκευή αποτελεί υπέρβαση, καθώς η μοτοσικλέτα διαθέτει εξωπραγματικά χαρακτηριστικά. Οι εργατώρες που χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου φυσικά είναι αμέτρητες, ενώ το κόστος ξεπερνά τα 30.000euro.

 

Μεταροπές
Εξάτμιση Acrapovic, αναρτήσεις και σταμπιλιζατέρ τιμονιού Ohlins, ψαλίδι, μαρσπιέ και τιμονόπλακα Harris, Φρένα AP με δίσκους 320mm, Turbo Kit Holeshot με intercooler, ηλεκτρονικό Shifter Dyna 4000, μανόμετρο HKS, ζάντες Dymag, από ανθρακόνημα και τιτάνιο, δίσκοι συμπλέκτη Yamaha racing, καπάκι συμπλέκτη Factory Pro, καμπάνα V&M, αλυσίδα AFAM 520/8, ζελατίνα Double bubble Harris, πολλές βίδες τιτανίου και βίδες φαίρινγκ από R7

turbo blowout_03

MotoGp newsbadge

Copyright by Power House Engineering 2011. All rights reserved.