Dream bike or X-treme bike? Yamaha R1 Turbo

logo motosport τεύχος Νο 268, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2001 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2002
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

Συνέντευξη: Β. Παν. Φωτ.: Β. Μαραγκός

motosport 001

Σταματάει στο φανάρι δίπλα σου, το κοιτάζεις και λες στον εαυτό σου: ακόμα ένα όμορφο κόκκινο R1. Ανάβει πράσινο και ξεκινάει σαν να μην συμβαίνει τίποτα το διαφορετικό. Καμία υποψία, κανένας παράξενος ήχος. Αν δεν έχεις προσέξει το μικρό στρογγυλό όργανο που μετράει-δείχνει την πίεση (bar) και μαρτυρά την ύπαρξη του turbo, γιατί τα ψυγεία δεν μπορείς να τα δεις αφού είναι κρυμμένα κάτω από το φαίρινγκ, είναι σίγουρο πως δεν πρόκειται ποτέ να υποψιαστείς, ότι η μοτοσικλέτα που μόλις πριν από λίγα δευτερόλεπτα βρισκόταν δίπλα σου, μπορεί να βγάλει βόλτα στους Ελληνικούς δρόμους 280 αφηνιασμένα άλογα. Το νούμερο ακούγεται -και μάλλον είναι- απαγορευτικό για καθημερινή χρήση, όμως αφού υπάρχει η δυνατότητα του να ρυθμίζεις ανάλογα με την διάθεσή και την ικανότητά σου, τον αριθμό των αλόγων που θέλεις να κάνουν βόλτα γιατί όχι; Ο ευτυχής κάτοχος αλλά και δημιουργός της Yamaha R1 Turbo είναι ο Νίκος Μαυρομάτης, ιδιοκτήτης του Power House Engineering (Ισμήνης 6, Δάφνη τηλ.: 210-9762713), ένα από τα πλέον σύγχρονα συνεργεία μοτοσικλετών και δυναμομετρήσεων WinPep Dynojet. Ένας άνθρωπος που αγαπάει αληθινά την μοτοσικλέτα, που την χρησιμοποιεί ως βασικό και καθημερινό μέσο μετακίνησης, και που απλά κάποια στιγμή αποφάσισε να φτιάξει το δικό του dream bike, (που για κάποιους άλλους μπορεί να είναι το απόλυτο X-treme bike). Ας δούμε λοιπόν τι μας είπε ο ίδιος, ανάμεσα σε δύο δυναμομετρήσεις μοτοσικλετών και στα ατελείωτα κουδουνίσματα του τηλεφώνου.

MOTOSPORT: Νίκο τι ήταν αυτό που σε έκανε να δημιουργήσεις αυτήν την μοτοσυκλέτα, και εάν πραγματικά πιστεύεις ότι μπορεί να είναι (και) καθημερινό μέσο μετακίνησης;
Νίκος Μαυρομμάτης: Ηθελα να έχω μία απόλυτη μοτοσυκλέπα με υπεραρκετή ισxύ, και η πλεόν ενδεδειγμένη λύση ήταν το turbo, αφού έΧεις την δυνατότητα να ρυθμι'ζεις κατά βούληση την ισχύ που επιθυμείς. Μ: Η χρήση αλλά και η χρηστικότητα της μοτοσυκλέττας δεν έχει αλλάξει; Ν.Μ.: Πίστεψέ με, δεν έχει αλλάξει καθόλου. Είναι η καθημερινή μου μοτοσυκλέπα και όχι ένα extreme bike, με απόλυτα γραμμική ισχύ και φιλική ιπποδύναμη. Δεν είναι μία μοτοσυκλέτα για show στον δρόμο, και αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει και η γυναίκα μου, αφού σχεδόν κάθε σαββατοκύριακο κάνουμε μικρά ή και μεγαλύτερα ταξιδάκια με την R1.
 

motosport 002

Μ:Καλά όλα αυτά και ακούγονται όμορφα. Όμως δεν μας λες κάτι και για το κόστος της μετατροπής;
Ν.Μ.: Κύτταξε, το κόστος δεν είναι τόσο τρομερό όσο φαντάζει σαν απόλυτο νούμερο. Η μετατροπή στοιχίζει 2.400.000 δραχμές και περιλαμβάνει το κιτ του turbo που γίνεται παραγγελία στην Αγγλία στον οίκο Ho/eshot Racing ανάλογα με τον τύπο της μοτοσικλέτας, και την εργασία της τοποθέτησής του από εμάς, που ομολογουμένως δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Από εκεί και πέρα εάν θέλει κάποιος να αλλάξει και ορισμένα περιφερειακά, τότε το κόστος αυξάνεται ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη.


Μ: Από την πλευρά της συντήρησης τι γίνεται. δεν υπάρχει αύξηση του κόστους;
Ν.Μ.: Φυσικά και δεν υπάρχει καμία διαφορά στο κόστος συντήρησης. Για παράδειγμα, στην δική μου μοτοσικλέτα, κάνω αυτά ακριβώς που θα έκανα και χωρίς την τοποθέτηση του turbo. Από εκεί και πέρα, αυτό που παίζει βασικό ρόλο στο θέμα κόστους χρήσης και συντήρησης, είναι ο τρόπος χρήσης της μοτοσικλέτας. Αν για παράδειγμα το χρησιμοποιεί κάποιος για επίδειξη δυνατοτήτων και ικανοτήτων, τότε σίγουρα θα έχει αύξηση στο κόστος χρήσης, αφού θα χρειάζεται πιο γρήγορα αλλαγή ελαστικών, λαδιών κλπ.
 

Μ: Μπορεί να γίνει τοποθέτηση και χρήση turbo σε όλες τις μοτοσικλέτες, ή υπάρχει περιορισμός για κάποια συγκεκριμένα μοντέλα;
Ν.Μ.: Κατ' αρχήν υπάρχει περιορισμός ως προς τα κυβικά. Δηλαδή ξεκινάμε από τα 750 και φθάνουμε μέχρι τα 1300. Υπάρχουν κιτ turbo για Yamaha RI, Suzuki GSXR 750-1000-1300 (Hayabusa), για Suzuki Bandit 1200, όπως και για Honda CBR 900 και ΧΧ 1100 Blackbird.
 

Μ: Από την στιγμή που θα αποφασίσει κάποιος να σου φέρει την μοτοσικλέτα του για αυτή την μετατροπή, πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να ετοιμαστεί και να την χαρεί στον δρόμο;
Ν.Μ.: Αρχικά ο Χρόνος που απαιτείται για να έρθει το ΚΙΤ, αφού όπως είπαμε γίνεται παραγγελία στην Αγγλία, είναι μία εβδομάδα περίπου. Από την στιγμή που θα το έχουμε πλέον στα Χέρια μας, χρειαζόμαστε τρεις ημέρες ώστε να το τοποθετήσουμε, να το δοκιμάσουμε, να δυναμομετρήσουμε και να παραδώσουμε την μοτοσικλέτα στον πελάτη.
 

Μ: Εντάξει. πήρε την μοτοσικλέτα ο πελάτης μετά από τρεις ημέρες. Από εκεί και ύστερα τι εγγύηση υπάρχει. αφού έχουν πλέον αλλάξει πολλοί παράμετροι που δεν έχουν σχέση με την εγγύηση της αντιπροσωπείας;
Ν.Μ.: Δεν αλλάζει απολύτως τίποτα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το θέμα της εγγύησης. Η τοποθέτηση ταυ turbo καλύπτεται με ένα χρόνο εγγύηση καλής λειτουργίας, και θα πρέπει να σου πω ότι δεν επηρεάζονται στο ελάχιστο τα υπόλοιπα μέρη της μοτοσικλέτας. Έτσι δεν υπάρχει λόγος για την παραμικρή ανησυχία όσον αφορά το θέμα εγγύηση. Κλείνοντας αυτήν την μικρή συζήτηση με τον Ν. Μαυρομάτη είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μία μικρή βόλτα με το R1 του. Κατ' αρχήν πρέπει να πούμε ότι η μόνη ηχητική διαφορά - γιατί οπτική δεν υπάρχει καμία - είναι ένας περισσότερο μπάσος ήχος στην λειτουργία του κινητήρα. Η μοτοσικλέτα δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα στην ομαλή παροχή της δύναμης, έχει απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, και σίγουρα οι 280 ίπποι και η μετατροπή της R1 σε extreme dream bike, δικαιολογεί απόλυτα το ποσόν που απαιτείται. Γυρίστε όμως την επόμενη σελίδα, όπου δημοσιεύουμε τις δυναμομετρήσεις της R1 Τurbo σε σύγκριση με μία απλή και με μία νορμάλ αλλά "blue printed" R1 , για να δείτε τι είν' το χρήμα μπροστά στους ίππους!

motosport 003

 

MotoGp newsbadge

Copyright by Power House Engineering 2011. All rights reserved.