R1 TURBO 260PS

 τεύχος Νο 12, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2005
Κείμενο: Καλαντζόπουλος Κώστας Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης - Παναγιώτης Δαμασκηνίδης
Κολασμένο
Περάσαμε μια ολόκληρη μέρα με το τουρμπισμένο R1 της Power House και ζήσαμε ευτυχισμένες στιγμές κατεβάζοντας στο δρόμο 260PS!

 r1260ps 01

 Αυτό το μικρό εξάρτημα μπροστά από τον κινητήρα είναι η αιτία που το R1 Turbo του Power House μπορεί και βγάζει 260Ps . Άλλο να το ακούς και άλλο να το οδηγείς!

Περιμέναμε καιρό να οδηγήσουμε αυτή τη μοτοσικλέτα. Τα 260PS που μέτρησε το Dynojet στον πίσω τροχό ήταν μια τεράστια πρόκληση για το POWER BIKES: ελάχιστες μοτοσικλέτες κυκλοφορούν στον κόσμο και στην Ελλάδα μόνο αυτή εδώ. Είναι πολύ δύσκολο σύστημα turbo σε μοτοσικλέτα παραγωγής αλλά στην περίπτωσή μας τα πράγματα ήταν ακόμα πιο περίπλοκα επειδή το σύστημα έπρεπε να χωρέσει κάτω από το μικρό φέρινγκ του R1 '00. Παρ' όλα αυτά ο Νίκος Μαυρομμάτης, ο Κώστας Μηχηλίδης και οι υπόλοιποι τεχνικοί της Power House ξεπέρασαν αριστοτεχνικά τις τεχνικές δυσκολίες και η R1 turbo κατάφερε να βγει στο δρόμο. Για την ακρίβεια, πριν κυλήσει τους τροχούς της με την δική της δύναμη, η Yamaha έκανε τη βόλτα της πάνω στο τρέϊλερ που την μετέφερε στο περίπτερο του POWER BIKES στην έκθεση μοτοσικλέτας στο ΟΑΚΑ, όπου ο κόσμος την περιεργαζόταν με το πάσο του.

ΚΙΒΩΤΙΟ
R1 Turbo σχέσεις Συνολική μετάδοση ανά σχέση  R1 '00 Σχέσεις Συνολική μετάδοση ανά σχέση R1 '04 σχέσεις Συνολική μετάδοση ανά σχέση
Πρωτεύσα μετάδοση 
1,581 1,581 1,512
2,5 9,07 2,5 10,62 2,533 10,14
1,842 6,68 1,842 7,83 2,063 8,26
1,5 5,44 1,5 6,37 1,762 7,05
1,333 4,83 1,333 5,66 1,522 6,09
1,2 4,35 1,2 5,10 1,364 5,46
1,115 4,04 1,11 4,74 1,269 5,08
Τελική μετάδοση 2,294 2,688 2,647
Είναι ενδιαφέρων να δούμε την επίδραση που έχει η μεταβολή της τελικής σχέσης μετάδοσης στην κλιμάκωση του κιβωτίου. Παρατηρείστε τις σχετικές τιμές και θα καταλάβετε γιατί το R1 ''04 είναι ταχύτερο στις επιταχύνσεις από στάση από το πανίσχυρο Turbo. Το R1 '04 είναι σε όλες τις σχέσεις (εκτόε της 1ης) 20% πιο κοντό σε κλιμάκωση από το Turbo, έχει πιο ουδέτερη γεωμετρία και σαφώς λιγότερο τρομακτική απόδοση. Μολονότι στις τελευταίες σχέσεις η διαφορά στην κλιμάκωση είναι η ίδια, τα extra Ps του Turbo κάνουν την διαφορά -και το Turbo χάνεται μπροστά.

Το κυνήγι του ανθρώπου Ο Στέλιος είναι γνωστός μου εδώ και χρόνια –και είναι άνθρωπος λογικός και μετρημένος. Έβλεπε λοιπόν τον Νίκο να τοποθετεί με επιτυχία συστήματα turbo με επιτυχία σε μοτοσικλέτες αλλά δεν αποφάσιζε να προχωρήσει, επειδή συμφωνούσε μαζί μου ότι μια τέτοια βελτίωση είναι περιττή. Καθώς όμως ο καιρός περνούσε, το R1 ΄00 (που το πρωτοείδατε στο τεύχος 4 του POWER BIKES) άρχισε να δείχνει τα χρόνια του. Όταν μάλιστα στην Ελλάδα έφτασε το μοντέλο ΄04 τα πράγματα δυσκόλεψαν, και τελικά ο Στέλιος έδωσε στον Νίκο το ΟΚ για το τούρμπισμα.
 Κατά την εξέλιξη του project πέρασα αρκετές φορές από την Power House ώστε να φωτογραφήσω την μοτοσικλέτα όλα τα στάδια της τοποθέτησης του turbo kit . Αυτή η βελτίωση είναι δύσκολή και απαιτεί έμπειρο tuner, αλλά ο Νίκος Μαυρομμάτης είναι πολύ ενημερωμένος λόγω της εμπλοκής του στο ελληνικό πρωτάθλημα dragster: η αγωνιστική μοτοσικλέτα του χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, ενώ το Power House έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τουλάχιστον άλλες δυο αντίστοιχες εφαρμογές. Έτσι η βελτίωση έγινε μέσα σε λίγες μόνο μέρες και η R1 «δέθηκε» ένα βράδυ πριν ανοίξει της πύλες της η Έκθεση Μοτοσικλέτας. «Μόλις βρούμε μια μέρα με καλό καιρό θα κάνουμε και την δοκιμή» είπα στον Στέλιο, που μου απάντησε με ένα χαμόγελο. Τις επόμενες μέρες καρφώθηκα στην οθόνη κάνοντας συνέχεια refresh στο weather.com και στο r1260ps 03poseidon.ncmr. Ανάμεσα σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός (στην Τρίπολη, αφού εκεί θέλαμε να δοκιμάσουμε την R1 Turbo) εντόπισα και ένα καθαρό διήμερο... Ή τώρα ή ποτέ! Στο κυνήγι των ίππων ο Στέλιος, στο κυνήγι των επιδόσεων και του καιρού εμείς, μπήκαμε σε ένα από τα πιο high τρυπάκια αυτής της δουλειάς. Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος στον κόσμο που θα πίστευε ότι μια μοτοσικλέτα με 260Ps και μεταξόνιο 1.395 mm είναι everyday user ... Αν σκεφτείς ότι στα MotoGP που έχουν 250+Ps έχουν μεταξόνιο πάνω από 1.420 mm, καταλαβαίνεις ότι η R1 του Στέλιου είναι φαρμακερή. «Πριν φύγεις να σου πω μερικές λεπτομέρειες», μου είπε ο Νίκος εκείνο το πρωινό. «Πρώτον δεν ξέρω που βρίσκεται η πινακίδα»... «Μη μου λες τέτοια τέτοιες ώρες»... «...αλλά έχω τα χαρτιά της μοτοσικλέτας» «Κάτι είναι κι αυτό, τουλάχιστον θα γλιτώσω το Αυτόφωρο»... «Δεύτερον ο Στέλιος έχει τοποθετήσει shifter και power shifter ώστε να μπορείς να αλλάζεις σχέσεις καρφωτά και χωρίς να κλείνεις το γκάζι όπ...» «Νίκο, τον διακόπτω, «προτιμώ να αποσυνδέσουμε αυτά τα συστήματα γιατί δεν τους πολυέχω εμπιστοσύνη και δεν είναι καλή μέρα για εκπλήξεις» «Καλά τότε, πάτα το κουμπάκι του ALARM που πλέον έχει την ένδειξη Boost . Επίσης έχουμε αλλάξει τα φρένα, και τα Brembo που έχουμε βάλει έχουν πολύ δυνατό δάγκωμα. Η μπροστινή ανάρτηση είναι normal. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς και ίσως σε δυσκολέψει στην πόλη, όμως είναι αδύνατο να διαχειριστείς τόση δύναμη με το νορμάλ συμπλέκτη. Κώστα, από σήμερα θα αλλάξει η ζωή σου! Η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετική, και πολύ δυνατή, να προσέχεις κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι» «Καλά» «Βέβαια. Η μοτοσικλέτα στην μορφή που την βλέπεις δεν έχει ξαναβγεί στον δρόμο. Μόλις την δέσαμε φαγώθηκες να την πάρεις για την Έκθεση, δεν προλάβαμε λοιπόν να την δοκιμάσουμε και τώρα είσαι ο πρώτος που θα την οδηγήσει» «Καλά» «Προσέξαμε πολύ για να είναι σε άριστη κατάσταση, όμως πρέπει να έχεις το νου σου, τουλάχιστον για τα πρώτα χιλιόμετρα» «ΟΚ» «θέλω να προσέχεις το μπαρόμετρο να μην φτάσει πάνω από 1 Bar »... «Μείνε ήσυχος» «Κοίτα η θερμοκρασία να μην ξεπεράσει τους 90 C » «Μην ανησυχείς» «Αλλά αν τύχει και τους περάσει, πατάς το κουμπάκι του βιντιλατέρ» «Παναγίτσα θα είμαι» «Η τρόμπα της βενζίνης λειτουργεί από το kill switch , οπότε μην το ξεχνάς ανοιχτό. Μόλις το ανοίξεις πατάς την μίζα, διαφορετικά τα καρμπυρατέρ θα πλημμυρίσουν» «Αμάν ρε Νίκο, θα νυχτώσουμε» «Άντε καλή βόλτα. Και πρόσεχε» Απλά πράγματα: έχω στα χέρια μου μια μοτοσικλέτα με όσα άλογα έχει ένα MotoGP και θα γίνω οδηγός εξέλιξης, αφού δεν διαπιστώθηκε ακόμα ότι μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια. Έχω εμπιστοσύνη στην δουλειά του Νίκου και στην εμφανή προσοχή στην λεπτομέρεια, και νοιώθω το εξής παρανοϊκό: δεν αισθάνομαι εντελώς άνετα που θα την οδηγήσω, αλλά δεν βλέπω την ώρα να την πάρω και να φύγω.

r1260ps 02

Αγιάσαμε τη σέλα Μέσα στη Suomy από δέρμα καγκουρό, την ελαφρύτερη και πιο αεροδυναμική φόρμα που έχουμε στο POWER BIKES, κατευθύνομαι αργά προς την R1. Τατάν τατααάν, η Ωραία και ο Στραβοκάνης. Βάζω μπρος κι ακούω το μοτέρ να κροταλίζει με ήχο μεταξύ ντεβιλιασμένου Bol d ' Or και εργοστασιακού Super Puma... Ο σωλήνας μήκος 35 cm της εξαγωγής δεν έχει σιγαστήρα. Ξερός ήχος, στακάτος με στάθμη που δεν αφήνει χώρο για αμφισβήτηση... αυτό το πράγμα κάνει σαν αγωνιστική Deltona . Φεύγοντας από την Δάφνη παίρνω την Κατεχάκη για να βγω το ταχύτερο δυνατόν στην Αττική Οδό. Γρήγορα ο κινητήρας έρχεται σε θερμοκρασία λειτουργίας πάνω από τους 70C .

r1260ps 04
["Περνάει τα 290 πραγματικά km/h με την ευκολία που ένα νορμάλ R1 περνά τα 100km/h" ]
r1260ps 05

Επίσης γρήγορα, μέσα στην κίνηση ξεπερνά τους 85C –οπότε θέτω σε λειτουργία το βιντιλατέρ. Η ενέργεια αυτή σταθεροποιεί την θερμοκρασία κάτω από τους 85C, στοιχείο που με εντυπωσιάζει καθώς οι περισσότερες μοτοσικλέτες δύσκολα κρατούν σταθερά θερμοκρασία κάτω από τους 90 βαθμούς. Η σταθερότητα στον ήχο και στην ένδειξη του θερμόμετρου δείχνει ότι το μοτέρ λειτουργεί σε υγιείς συνθήκες –ωραία. Στα λίγο πιο αποφασιστικά ανοίγματα του γκαζιού στα σοκάκια του Βύρωνα ακούω και την τουρμπίνα. Η σκάστρα έχει προδιαγραφές ώστε να κάνει θόρυβο, αλλά η μικρή πίεση (κάτω από 0,5 bar στις συνθήκες αυτές) δεν την αφήνει «να εντυπωσιάσει τα πλήθη». Μέχρις ότου ο δρόμος ανοίξει, ο κινητήρας δείχνει απόλυτα πολιτισμένος. Δεν έχει ξεσπάσματα και μέχρι τις 6.000 rpm η τουρμπίνα δεν ανεβάζει τέτοια πίεση ώστε να έχουμε πρόβλημα με παραπανίσια άλογα. Η συμπεριφορά αυτή μου αρέσει, καθώς το πίσω Metzeler Sportec M1 έχει λιγότερο από 2mm πέλμα και το οδόστρωμα είναι καθρέφτης. Κότα έχω γίνει. Βγαίνοντας από την Κατεχάκη... ...τα σκάω Στα γκάζια το παιγμένο πίσω Metzeler χαζοσπινάρει και μετά βρίσκει πρόσφυση διώχνοντας μπροστά την R1 με δύναμη. Μου αρέσει η αίσθηση και δεν με τρομάζει. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή. Ο Στέλιος είναι πάνω από 100 kgr και εγώ κάτω από 70, επομένως η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή για εμένα, όμως μόνο για συνθήκες νορμάλ κίνησης. Ανεβάζοντας ρυθμό, η πίεση θα την αναγκάσει να λειτουργήσει καλύτερα. Άλλωστε περιμένω να κινηθώ με μεγάλες ταχύτητες, άρα δεν κάνω κάποια επέμβαση. Τα 1,2 euro είναι το εισιτήριό μου προς την ασφάλεια που προσφέρει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος όπως η ΑΟ. Ξεκινώ γρήγορα από τα διόδια περιμένοντας τρελή σούζα, αλλά η Yamaha εκτοξεύεται μπροστά πολύ ευθύβολα. Η ανασηκωμένη ουρά, η σφιχτή ανάρτηση και το φθαρμένο λάστιχο που σπαταλά μέρος της ισχύος για να απαλλαγεί από το ταλαιπωρημένο του πέλμα πυροβολούν τη σούζα στο γόνατο... Έτσι η επιτάχυνση είναι πολύ ισχυρή, και με δεδομένο ότι το γρανάζωμα είναι μακρύ ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε μια αξιοπρεπή τελική από τη μοτοσικλέτα, η αίσθηση είναι μοναδική. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν εκρηκτικά, η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται τέλεια, και μόνον η κυκλοφορία με αναγκάζει να κόψω ρυθμό.
Στις στροφές της ΑΟ στον Υμηττό το αμορτισέρ της Ohlins είναι απίθανο, ενώ το μπροστινό δουλεύει άψογα μολονότι είναι νορμάλ (αργότερα πρόσεξα ότι είναι σχεδόν καινούργιο μπροστινό από R1). Το πορτμπαγκάζ του καταλυτικού μπάρμπα που σέρνεται με 80 στην αριστερή λωρίδα έρχεται πάνω μου με 220+ km/h δίνοντάς μου την ευκαιρία να εκτιμήσω άλλη μια βελτίωση που έχει γίνει στη μοτοσικλέτα: η ακτινική δαγκάνα Brembo, το πιρούνι, η ακτινική τρόμπα της Brembo και οι δίσκοι των 320 mm προσφέρουν το καλύτερο φρενάρισμα που έχω νοιώσει στην ζωή μου. Απόλυτα φρένα με αίσθηση διάρκεια και ισχύ που κάνει τα καλάμια να «λυγίσουν»! Η επιβράδυνση από τα 220 πραγματικά km/h στα 80km/h είναι απίστευτη, ενώ το φρένο δεν χάνει ποτέ ούτε ίχνος της απόδοσής του. Μπράβο στην Brembo, μπράβο και στην επιλογή του ιδιοκτήτη!

 r1260ps 06

Πριν ξεκινήσω είχα φροντίσει να τοποθετήσω το GPS, Emap της Garmin στο ρεζερβουάρ ώστε να έχω μια αίσθηση της πραγματικής μου ταχύτητας. Το ταχύμετρο λόγω της αλλαγής στην κλιμάκωση δείχνει άλλα άντ' άλλων και θα ήθελα να γνωρίζω που βρίσκομαι. Ο πρώτος έλεγχος δείχνει ότι στα 100km/h, ένδειξη ταχυμέτρου η μοτοσικλέτα κινείται με 109km/h (πραγματική τιμή), ενώ στα 200km/h η πραγματική τιμή είναι περίπου 218km/h.

r1260ps 07
r1260ps 08

Η αλήθεια είναι ότι περίμενα μεγαλύτερη απόκλιση από το σχεδόν 10%, όμως αν λάβεις υπόψη ότι ένα συνηθισμένο ταχύμετρο έχει απόκλιση 10% από την πραγματικότητα, τότε η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι περίπου 20% πιο μακριά από ενός νορμάλ R1 '00, δηλαδή όπως μου είχε πει ο Νίκος. Φτάνω αμέσως στο «δακτυλίδι» στον κόμβο της Κηφισίας, και βλέπω δυο τινά: πρώτον ο δρόμος μπροστά μου είναι ανοικτός, και δεύτερον τα σύννεφα είναι προς τα δυτικά της Αττικής. Ανοίγω το γκάζι για πρώτη φορά με πολλά χιλιόμετρα με το νου μου στο μπαρόμετρο, χάνω την ένδειξη του κοντέρ, αποφεύγω για ένα κλικ τον ΓκραντΤσεροκιασμένο που έκανε αριστερά χωρίς φλας και λίγο παρακάτω κόβω. Στιγμιαίος έλεγχος στην ένδειξη Max Speed του GPS αποδεικνύει ότι πέρασα για λίγο τα 290km/h (για την ακρίβεια η ένδειξη ήταν 290,55km/h ). Θα γίνει της φουκαριάρας! Στο έλεος του καιρού Αν δεν με απατά η μνήμη μου, ο Δίας ήταν εκείνος από τους δώδεκα που κουλάντριζε τον καιρό. Σ' αυτόν είχα εναποθέσει τις ελπίδες μου, καθώς στόχος μας ήταν να κάνουμε μια καλή επίδοση τελικής με αυτή την εκπληκτική μοτοσικλέτα. Ήδη στα γρήγορα είχαμε ξεπεράσει κατά 20km/h την τελική της ίδιας της μοτοσικλέτας σε νορμάλ μορφή (φτάνει λίγο παραπάνω από τα 270km/h), όμως δεν πρόκειται να γύριζα πίσω με τίποτε κάτω από τα 300km/h. Σε γενικές γραμμές είμαι τυχερός, αλλά αυτή τη φορά ένοιωθα ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά. Όχι, η μοτοσικλέτα λειτουργούσε άψογα και όσο πέρναγε η ώρα το διασκέδαζα. Μάλιστα με την πρώτη ευκαιρία ανέβασα τον δείκτη του «σκορ» στα 295,63km/h, όμως όλα θα έβρισκαν την λύση τους στην Τρίπολη... Φτάνοντας στα διόδια Κορίνθου-Τρίπολης, τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Το βουνό κρυμμένο μέσα στα σύννεφα, πρόδιδε ότι θα τη φάω τη βρόχα. Καθώς όμως πολλές φορές μετά το τούνελ στο Αρτεμίσιο ο καιρός επιφυλάσσει εκπλήξεις αποφάσισα να συνεχίσω. Μετά τα διόδια υπάρχει ένα μικρό τμήμα με ευθεία το οποίο γνωρίζω καλά. Σκεπτόμενος, σωστά όπως αποδείχτηκε αργότερα, ότι ίσως είναι η μοναδική ευκαιρία να μετρήσω την επιτάχυνση, συνδέω το Vbox 3 και συνεχίζω. Φθάνοντας στην αρχή της ευθείας σταματώ, ελέγχω την κίνηση και συγκεντρώνομαι ώστε να κάνω την εκκίνηση όσο καλύτερα μπορώ. Δεν είμαι εξοικειωμένος ούτε με τον συμπλέκτη, ούτε με τη λειτουργία του κινητήρα. Επιλέγω να αφήσω τον συμπλέκτη όσο πιο γρήγορα μπορώ και να δώσω στο μοτέρ την ευκαιρία να κάνει όλη τη δουλειά... Δυστυχώς η μακριά κλιμάκωση δεν βοηθά τον κινητήρα που μέχρι τις 4.000 rpm δεν έχει πολλά να δώσει (η τουρμπίνα δεν έχει ανεβάσει ακόμα πίεση, ενώ ο κινητήρας έχει χαμηλότερη από τη νορμάλ συμπίεση). Βλέπω ότι ξεκινάω άσχημα, όμως αποφασίζω να μην εγκαταλείψω. Μόλις «φουσκώνει» η τουρμπίνα νοιώθω το πίσω λάστιχο να σπινάρει μόλις αλλάζω σε δευτέρα αλλά και όταν ανεβάζω τρίτη. Η μέτρηση είναι μέτρια αλλά πάω με το γκάζι ανοιχτό μέχρι τα 290km/h. Το παιχνίδι δεν κρατάει πολύ. Λίγο αργότερα αρχίζει το ψιλόβροχο και στο βενζινάδικο μετά τη σήραγγα ξεσπάει καταιγίδα. Με 260Ps στον πίσω τροχό, χωρίς λάστιχο και με βροχή Φοράω αδιάβροχο και έχω φρικάρει. Έχω στα χέρια μου μια ξένη μοτοσικλέτα, με τελειωμένο πίσω ελαστικό και δύναμη που κάνει τα Hayabusa να μοιάζουν με παπιά. Και βρέχει. Πάντα πτωχός πλην τίμιος, αποφασίζω να αντιμετωπίσω την μοίρα μου. Καβαλάω και φεύγω. Εκτιμώ αφάνταστα τηνποιότητα της πίσω ανάρτησης που πληροφορεί με ακρίβεια για την κατάσταση της, συνήθως χαμένης, πρόσφυσης. Επίσης εκτιμώ την σαφήνεια του μπροστινού φρένου. Δεν εκτιμώ καθόλου το πίσω λάστιχο, που σπινάρει παρανοϊκά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού ενώ το στροφόμετρο δείχνει τρελές rpm. Κάνω υπομονή και απομακρύνομαι προς Αθήνα όσο πιο κοκοκό μπορώ. Το παιχνίδι με το γλίστρημα αρχίζει να μου αρέσει και όπου νοιώθω ασφάλεια αρχίζω να προκαλώ εγώ την υπερστροφή. Ευτυχώς φτάνοντας στην Κόρινθο η βροχή έχει γίνει ψιχάλα και επιτρέπει να κινηθώ ταχύτερα. Οι ελπίδες μου για μια αξιοπρεπή επίδοση τελικής επαφίενται ξανά στη ΑΟ, οπότε κινούμε προς τα κει όσο πιο γρήγορα μπορώ. !300+ km/h Για μια μοτοσικλέτα όπως το R1 '00 που έχει σχεδιαστεί για να είναι ευέλικτη σε περιβάλλον πίστας, η επίτευξη μεγάλης τελικής είναι εκτός προδιαγραφών. Η μικρή κάλυψη του φαίρινγκ (στην περίπτωσή μας έχει βελτιωθεί σημαντικά χάρη στη νέα ζελατίνα) δεν επιτρέπει καλή αεροδυναμική συμπεριφορά. Η περιορισμένη ευστάθεια βελτιώνεται μεν με το αμορτισέρ τιμονιού της Ohlins, αλλά χειροτερεύει δραματικά με τα +230Ps που έχει η μοτοσικλέτα που οδηγώ. Σε πλήρες άνοιγμα γκαζιού από τα 150km/h με 5η σχέση, το μπροστινό ελαφρώνει και ο μπροστινός τροχός σηκώνεται παρά το μεγάλο στατικό sag του πιρουνιού. Στο κενό ανάμεσα στα αυτοκίνητα και ενώ έχω αρχίσει να απογοητεύομαι κρατάω την ταχύτητα ψηλά, πάνω από τα 250km/h.
Μόλις βρίσκω τρύπα κατεβάζω σε 5 η και τερματίζω το γκάζι. Το R1 ξεκολλάει, η 5η βαράει κόφτη και αλλάζω σε 6η. Κρατάω το γκάζι ανοιχτό μέχρι την τελευταία στιγμή πριν πέσω στα φρένα και όχι στο Skoda Octavia που μου κλείνει τον δρόμο. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα βλέπω στο GPS «299,55km/h». Απογοήτευση –αργότερα μελετώντας την μέτρηση που έχει καταγράψει το Vbox 3 νιώθω καλύτερα: με συχνότητα 100Hz (το κοινό GPS έχει συχνότητα 1Hz ) το Vbox 3 έχει μετρήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια 300,8km/h, και αυτό το μαθαίνω μπροστά στον ευτυχισμένο Νίκο Μαυρομμάτη μόλις έχω επιστρέψει στο Power House. Μήπως πάει κι άλλο? Αυτή την απορία είχα, αφού στην προσπάθειά μου για τελική είδα κλεφτά το στροφόμετρο να μην φτάνει ούτε τις 10.000rpm. Όπως και να είναι εκτιμώ ότι έχουμε πλησιάσει κατά πολύ την μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει να πιάσει αυτή η μοτοσικλέτα. Με τον κόφτη στις 12.750rpm (ένδειξη οργάνου) το R1 είχε μερικά km παραπάνω, αλλά εγώ δεν είχα δρόμο. Ο κινητήρας έχει τόση δύναμη που θα μπορούσε να εξασφαλίσει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, όμως αυτό προϋποθέτει μακρύτερο γρανάζωμα. Εκτιμώ ότι τα 310-315 πραγματικά km/h είναι το επίπεδο της τελικής της μοτοσικλέτας που οδήγησα, τόσο λόγω των rpm που «άφησα» ανεκμετάλλευτες όσο και εξαιτίας του πίσω ελαστικού που αν ήταν καινούργιο θα είχε λίγο μεγαλύτερη διάμετρο, άρα και λίγο μακρύτερο βήμα. Φυσικά το R1 Turbo της Power House είναι εξαιρετικό. Η απόδοσή του είναι συγκλονιστική. Ελάχιστες τέτοιες μοτοσικλέτες κυκλοφορούν, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς! Είναι μια πλήρης, ολοκληρωμένη πρόταση που με πραγματικά νούμερα «του δρόμου» βελτιώνει την τελική της μοτοσικλέτας κατά 10% και παραπάνω, στοιχείο που σημαίνει πολλά για όσους γνωρίζουν. Επιπλέον για τους έμπειρους αναβάτες είναι ευκολοδήγητη, ενώ το σημαντικότερο είναι η εξαιρετική προσοχή σε όλο το φάσμα της βελτίωσής της. Η ομοιογενής λειτουργία του κινητήρα αποδεικνύεται και από το θερμόμετρο, που μένει κολλημένο 79C, όσο η μοτοσικλέτα κινείται στον αυτοκινητόδρομο! Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Στέλιο Παπαδογιάννη που μας εμπιστεύτηκε την μοτοσικλέτα-κόσμημα, αφήνοντάς μας μάλιστα να την οδηγήσουμε πριν από εκείνον!

 

r1260ps 10 Το διάγραμμα της απόδοσης ισχύος στο R1 Turbo του Power House σε σύγκριση με του νορμάλ μοντέλου. Η σύγκριση είναι αστεία για τις δυο μοτοσικλέτες. Μέχρι τα 100Km/h (περίπου 4.000rpm με 5η ) το νορμάλ R1 έχει περισσότερη δύναμη, στοιχείο που οφείλεται στη χαμηλότερη συμπίεση που έχει το Turbo. Βέβαια από εκεί και πάνω ευνοείται σημαντικά το μοντέλο με τον υπερσυμπιεστή.
r1260ps 11 Το διάγραμμα επιτάχυνσης που κατέγραψε το Vbox ΙΙΙ. Η κόκκινη γραμμή ανήκει στο Turbo R1 και η μπλε στο R1 2004. Η σημαντικά πιο κοντή σχέση μετάδοσης στο R 1 2004 εξασφαλίζει ταχύτερη επιτάχυνση μέχρι τα 264Km/h , αλλά μετά το Turbo ξυρίζει. Μέχρι τα 290Km/h η επιτάχυνση είναι έντονη, ενώ την ίδια στιγμή το R1 2004 έχει μείνει πίσω. Με κοντύτερη τελική μετάδοση και καλύτερη εκκίνηση (με σωστό πίσω ελαστικό και αν είχα εξοικειωθεί με το συμπλέκτη) το Turbo θα πήγαινε καλύτερα στα μπαμ – αλλά εμείς θέλαμε την τελική!
r1260ps 12 Παρακολουθώντας την κόκκινη γραμμή του R1 Turbo και την μπλε του R1 2004 βλέπουμε μια πραγματική κόντρα των δυο μοτοσικλετών. Το Turbo αδικείται από τις συνθήκες αλλά έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 510 m μετά την εκκίνηση. Μια καλύτερη αλλαγή από 4η σε 5η σχέση θα βοηθούσε την κατάσταση ώστε η διαφορά να μεγαλώσει ταχύτερα. Το R 1 Turbo χρειάζεται μονάχα 1550 m μέχρι να φτάσει τα 290km/h από στάση και συνεχίζει να ανεβάζει μέχρι τα 300+ Km/h.
r1260ps 13 Αυτό είναι το διάγραμμα που δείχνει πραγματικά την «κόντρα» των δυο μοτοσικλετών (κόκκινο το Turbo , μπλε το R1 2004). Το Turbo δεν περνά μπροστά πριν από τα 1800m , αλλά έπειτα ο κινητήρας του μετατρέπει την ωμή του δύναμη σε πολλά χιλιόμετρα. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η διαφορά των μοτοσικλετών είναι ολοένα εμφανέστερη, αλλά το αποτέλεσμα διαμορφώνεται από την κλιμάκωση του κιβωτίου. Μην ξεχνάτε ότι και οι αγωνιζόμενοι παίζουν πολύ με τις σχέσεις του κιβωτίου για να πετύχουν είτε καλύτερες επιταχύνσεις είτε μεγαλύτερη τελική.

 

 

MotoGp newsbadge

Copyright by Power House Engineering 2011. All rights reserved.