Power House Yamaha XJR 1300 Turbo

τεύχος Νο42, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007
Κείμενο: ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Φωτογραφίες:: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΔΗΣ
Εσύ πόσα πράγματα νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις στη μοτοσικλέτα σου? Αυτό το XJR αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει τέλος στον κατάλογο, όταν πάσχεις από... «εμμονές

 xjr turbo_01

Όταν αποκτάς μια μοτοσικλέτα που πάντοτε ονειρευόσουν ή ακόμα κι όταν δεν περίμενες ποτέ ότι θα σε κάνει να την ερωτευθείς, τότε γι' αυτό το κατά τα άλλα άψυχο μέταλλο είσαι διατεθειμένος να κάνεις τα πάντα. Υπάρχουν αρκετές μοτοσικλέτες πλέον εκεί έξω οι οποίες δεν είναι super tuned βελτιωμένα μοντέλα αλλά έχουν εξελιχθεί μέσα στο χρόνο ιδιοκτησίας σε βωμό λατρείας της βελτίωσης. Η νέα ενότητα που εγκαινιάζουμε από αυτό το μήνα ονομάζεται εμμονές μιας και δημιουργήθηκε για να φιλοξενήσει μοτοσικλέτες και ιδιοκτήτες οι οποίοι έχουν σταθερή και αμετακίνητη προσήλωση στην επιλογή τους, οι εμμονές δεν μετρούνται με το χρήμα και το βαθμό επίδειξης στο στέκι σου αλλά με τη δουλειά που έχει ρίξει ο ιδιοκτήτης είτε μόνος του είτε με τη βοήθεια κάποιου βελτιωτικού οίκου. Δε σου ζητάμε να κατανοήσεις τη φιλοσοφία των ιδιοκτητών που σπατάλησαν χρόνο, χρήμα και προσωπική σε πολλές περιπτώσεις ζωή για να υλοποιήσουν το όραμά τους. Αυτό που ζητάμε εμείς από σένα είναι να θαυμάσεις μαζί μας τα καλύτερα διεθνή αλλά και ελληνικά παραδείγματα βελτίωσης. 
AND THE TUNING BEGINS

xjr turbo_02
xjr turbo_03

 

Έχοντας αφήσει ήδη πίσω του το πιο σημαντικό βήμα που ήταν η επιλογή και η απόκτηση της μοτοσικλέτας των ονείρων του, ο Κώστας σύντομα αναζήτησε τρόπου για να την κάνει ξεχωριστή. Η επιλογή ενός καταξιωμένου οίκου
βελτίωσης ήταν μονόδρομος μιας και δεν υπήρχε ο απαραίτητος χρόνος αλλά και οι μηχανολογικές γνώσεις για να ασχοληθεί μόνος του. Το τηλέφωνο του Power House ήταν γνωστό στον Κώστα ο οποίος κάλεσε το δεκαψήφιο νούμερο για πρώτη φορά πριν από σχεδόν τρία χρόνια. -- «Έχω ένα Yamaha XJR 1200 και θέλω να το κάνω μοναδικό», ήταν η πρώτη κουβέντα του Κώστα στον Νίκο Μαυρομμάτη, θέτοντας σαν μοναδικούς όρους να διατηρηθεί η ρετρό εμφάνιση το XJR και να μην ξεπεράσει το εγχείρημα τα €30.000, ποσό που αν το καλοσκεφτείς είναι ικανό να για να προετοιμάσεις μοτοσικλέτα superbike! Το πρώτο πράγμα που αποφάσισαν να αλλαχτεί από κοινού ήταν οι αναρτήσεις έτσι ώστε το τετρακύλινδρο τερατάκι να πατάει στο δρόμο. Δυο καλογυαλισμένα ολόχρυσα αμορτισέρ της Ohlins τοποθετήθηκαν στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας τα οποία στην αρχή εδράζονταν στο εργοστασιακό ψαλίδι, μόνο όμως μέχρι αυτό να αλλαχτεί τελικά με ένα από Yamaha R1! Η Ohlins όμως προτιμήθηκε και για να τιθασεύσει τα καθαρόαιμα άλογα που υπολόγιζαν να βγάλουν από τον υπερκυβισμένο κινητήρα. Ένα αμορτισέρ τιμονιού βιδώθηκε εγκάρσια εμπρός από το ρεζερβουάρ πάνω σε χειροποίητες βάσεις που έφτιαξε ο Στέλιος του Power House. Ο Στέλιος ανέλαβε και το εξαιρετικά δύσκολο έργο να ταιριάξει το φανάρι από Yamaha FZ4 μαζί με τη βάση δημιουργώντας ένα πλήρως λειτουργικό και αισθητικά αρμονικό σύνολο ώστε να μην ξεχωρίζεις ότι τα κομμάτια είναι από άλλο μοντέλο. Μιας και σημαντικές αλλαγές έγιναν στις αναρτήσεις το μπροστινό δεν θα μπορούσε να παραμείνει απείραχτο. Αρχικά είχε προτιμηθεί ένα μπροστινό από Yamaha R1 του 2004, με τις ακτινικές δαγκάνες και Brembo σωληνάκια υψηλής. Στο τελικό στάδιο όμως βελτίωσης το XJR απέκτησε ένα 43άρι Ohlins το οποίο τελικά δεν φιλοξένησε τις δαγκάνες από το R1 αλλά ένα ζευγάρι Brembo monoblock ακτινικές δαγκάνες με πιστόνια τιτανίου. Για ακόμα καλύτερο φρενάρισμα η ομάδα του Power House επέλεξε μια ακτινική τρόμπα 19Χ18 της Brembo όπως εκείνη που χρησιμοποιούν στα superbikes. Στο άλλο άκρο του τιμονιού της Pazzaz που εδράζει σε καβαλέτα της Renthal υπάρχει πλέον μια ακόμα ακτινική τρόμπα 16Χ18 της Brembo για το συμπλέκτη. Η πιο ελαφριά αίσθηση του συμπλέκτη είναι πλέον γεγονός και σε συνδυασμό με τους νέους ενισχυμένους δίσκους και τα ελατήρια της Barnett είναι προετοιμασμένος για τη δύναμη που θα αποκτούσε ο κινητήρας.



Κάντε το βίδες
 

Αυτή τη φράση δεν την λες εύκολα, ειδικά όταν μιλάς για τον κινητήρα μιας μοτοσικλέτας με λίγα συνολικά χιλιόμετρα, πόσο μάλλον όταν τελικά σε βάθος χρόνου έκανες το μοτέρ φύλλο και φτερό όχι μια αλλά δυο φορές! Γιατί αρχικά ο κινητήρας είχε τουμπανιαστεί για να λειτουργήσει ατμοσφαιρικά υπερκυβισμένος στα 1.317cc με πιστόνια της Wiseco. Η βελτίωση δεν είχε τελειώσει εκεί αλλά συνεχίστηκε με ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή με ενισχυμένα ελατήρια στις βαλβίδες μιας και οι εκκεντροφόροι 2ου σταδίου της Kent με τα ρυθμιζόμενα γρανάζια της APE Racing είχαν άγριες διαθέσεις και χρονισμούς. Ο Κώστας όμως αποφάσισε ότι τελικά ήθελε κάτι παραπάνω στον τομέα της ιπποδύναμης και πάρθηκε η μεγάλη απόφαση να φτάσει στα άκρα προκειμένου να μείνει ικανοποιημένος. Τα Wiseco είχαν κάνει άψογα τη δουλειά τους μέχρι εκείνη τη στιγμή και για αυτό ακριβώς το λόγο ξαναπροτιμήθηκε η αμερικάνικη εταιρία για μια τετράδα χαμηλής συμπίεσης που είναι ιδανική για υπερτροφοδοτούμενες κατασκευές! -- «Αν είναι να κάνεις κάτι κάντο καλά μέχρι τέλους», σκέφτηκε ο Κώστας που πείστηκε ότι η λύση του turbo είναι ιδανική για το μοναδικό Yamaha XJR του. Μαζί με τα πιστόνια χαμηλής συμπίεσης ήρθαν από την Αμερική και μια τετράδα μπιέλες της Falicon αλλά και ένα σετ μπουζόνια της APE Racing. Ο κινητήρας δέθηκε με μεγάλη προσοχή έτσι ώστε να δουλέψει απροβλημάτιστα για πολλά ακόμα χιλιόμετρα χαρίζοντας στον τυχερό ιδιοκτήτη ατέλειωτες στιγμές διασκέδασης. Το δύσκολο του project όμως ήταν τόσο η επιλογή της τουρμπίνας η οποία έπρεπε να είναι μικρή ώστε να μην χαλάει την ρετρό εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Ο τροχός πήρε φωτιά και δημιουργήθηκε ο ιδανικός χώρος ανάμεσα στους εμπρός δοκούς του σωληνωτού πλαισίου για να χωρέσει ιδανικά η υβριδική τουρμπίνα της Mitsubishi. Το χειροποίητο χταπόδι περνάει εργοστασιακά ανάμεσα από το πλαίσιο και βιδώνει στις εξαγωγές ενώ ο λαιμός που καταλήγει στο carbon Tri-Oval τελικό της Akrapovic είναι χειροποίητος από το Power House. Την τροφοδοσία τελικά ανέλαβε μια τετράδα μηχανικά 39άρια καρμπυρατέρ της Keihin και για να μην μείνει από καύσιμο το τερατάκι προστέθηκε μια επιπλέον τρόμπα βενζίνης αλλά και ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου της Malpassi. Το φρικιαστικό αποτέλεσμα της επέμβασης είναι ότι το πανέμορφο Yamaha XJR 1300 (που πλέον κυκλοφορεί βαμμένο με τα επετειακά χρώματα για τα 50α γενέθλια της Yamaha), βάζει φωτιά στην άσφαλτο όταν κατεβάζει τα περίπου 200Ps με μόλις 0,6bar πίεσης αλλά και ροπή που πλησιάζει τα 16kgm στις 6.000rpm. Αυτό το πράγμα είναι ικανό να μετακομίσει τον Παρθενώνα!

 

xjr turbo_04

Βελτιώνω άρα υπάρχω

Το τερατώδες Yamaha XJR 1300 του Κώστα είναι σίγουρα ένα από τα πιο πετυχημένα παραδείγματα βελτίωσης που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα μας. Η φιλοσοφία του ιδιοκτήτη αλλά και του Power House που συνέβαλαν τα μέγιστα στην ολοκλήρωση του project αλλά και το μέγεθος των επεμβάσεων της μοτοσικλέτας μας έκαναν να επιλέξουμε για το πρώτο ever κομμάτι των εμμονών. Όχι άδικα μιας και με τις ολόχρυσες ζάντες μαγνησίου της Gale Speed το Yamaha XJR 1300 θα μπορούσε να κοσμεί το σαλόνι του τυχερού ιδιοκτήτη. Όμως ο Κώστας δεν είναι από τους ανθρώπους που κλείνουν όμορφα πράγματα σε χρυσά κλουβιά αλλά τα χαίρονται εκεί έξω, όπως ακριβώς προορίζονται.

MotoGp newsbadge

Copyright by Power House Engineering 2011. All rights reserved.